According to the official Twitter Handle of National Information Technology Board:
پاکستان کی تاریخ میں پہلی بار عوام الناس کو افسرانِ بالا تک براہِ راست رسائی دینے کیلئے نیشنل انفارمیشن ٹیکنالوجی بورڈ نے رابطہ آسان چیٹ باٹ کو ترتیب دیا ہے ۔ رابطہ آسان کا مقصد ویب پلیٹفارم کو استعمال کرکے عام آدمی اپنے سوالات کے آفیشلز جواب حاصل کر سکتا ہے ۔ pic.twitter.com/HlcQfEBAJ7
— National Information Technology Board (NITB) (@NationalITBoard) January 31, 2022
This means public can now reach out to the ministries directly via chatbot where officers will respond to their queries. This is an encouraging step towards #DigitalPakistan as communicating with ministries for day to day queries has been quite a challenge for the masses. This not only cuts middle man but also gives public change to get official credible information on the go.